Het Hopi handje

Op zoek naar een logo voor mijn healing praktijk, kwam ik op Internet het Hopi handje tegen. Volgens de omschrijving staat dit handje symbool voor zowel creativiteit als genezing.
How perfect! Het is me op het lijf geschreven.

Een fotograaf die healings gaat geven.
Ik vond het zelf nogal een bizarre combinatie, maar ach, who cares…

Het hopi-handje bracht me op het idee om mijn foto’s te combineren met deze website. De foto’s die je hier tegenkomt zijn dus van mezelf, en hoe mooi is het om deze te gebruiken als illustratie voor mijn overpeinzingen.

Er zijn zoveel dingen die ik graag zou willen delen. Teksten en gedichten die ik tegenkom en iets in me raken; Uitspraken die je stof tot nadenken geven; bizarre gebeurtenissen. Het is dus mijn plan om hier regelmatig iets van me te laten horen.

Het hopi handje dus…

De Hopi geloofden dat in het universum de almachtige leeft.
Hij is zonder vorm en gewicht, de zon wordt gezien als de kracht van de almachtige.
Als men sterft leeft men verder in een ander deel van het universum, en doet dan nog steeds de dingen die men altijd heeft gedaan…
Deze visie komt toevallig (?) precies overeen met dat wat ik gisteren las in een boek van Paul Jacobs, een internationaal bekend medium.

De Hopi spiraal (die men overigens in veel andere culturen ook tegenkomt) staat voor het juiste pad bewandelen door het leven, maar hij vertegenwoordigt ook de noodzaak om je bewust te zijn van je omgeving, zodat je de uiteindelijke bestemming van je reis zult kunnen vinden.

Eén gedachte over “Het Hopi handje”

Plaats een reactie